20 Ocak 2009

Sıcacık kış çorbası

Şimdi biz İstanbul'larda, vapurlarda, rüzgara karşı bir yandan fotoğraf diğer yandan da Boğaz'ın havasını ciğerlerimize çekelim derken şimdi akan burnumuzu çekiyoruz. Hafif soğuk algınlığı, önemli değil. Tüm çabalarımız ilerlemesini önlemek.

Sıkça uğradığım Portakalağacı'ndan kış sebzeleri çorbası tarifini buldum. Dedim tam bize göre. Benim doğaçlama, kafadan uyduruk tariflerimi bilen bilir. Bu tariften yola çıkarak bir kaç sebze daha ilave ettim çorbaya. Özellikle kırmızı biber koydum ki C vitamini açısından zengin olsun diye.

Bu malzemelerden yaklaşık 5 veya 6 tabak çorba çıktı (tabağa göre artık)

Malzemeler
  • 1 kırmızı biber
  • 2 küçük kırmızı soğan (evde hangisinden varsa artık)
  • 3 küçük patates
  • 3 lahana yaprağı
  • 2 havuç
  • 1 pırasa
  • 3 yemek kaşığı yağ (ben zeytinyağı kullandım)
  • 1 litre kaynamış su
  • 1 yemek kaşığı un
  • 1 1/2 yemek kaşığı tuz
  • 1 tatlı kaşığı acı biber salçası (tercihe göre)
Hazırlanışı
  • Öncelikle sebzeleri küçük küpler halinde doğruyoruz
  • Soğanı yağda biraz kavurup, 1 yemek kaşığı unumuzu ekleyelim (dibi tutmasın dikkat edelim)
  • Bir kaç defa karıştırdıktan sonra patates dışında bütün sebzeleri ilave edelim
  • Sebzeler hafif sotelendikten sonra (bu arada sık sık karıştırıyoruz) kaynamış suyu da ilave edelim
  • Diğer sebzeler yumuşadıktan sonra patatesleri ve tuzu ekleyelim
  • Ve en son acı veya tatlı biber salçasını ekleyelim, dediğim gibi zevk meselesi
  • Kaynamaya başladıktan sonra tüm sebzeler güzelce eriyene kadar el blenderinden geçrirelim

Nane ile servis yapıyorsunuz demiş Hatice fakat ben yine C vitamini bol olsun diye limonla servis yaptım ve tam not aldım;-)

Bir dahaki sefere içine kereviz de eklemeyi düşünüyorum.

Afiyet olsun, şifalı olsun!!!

3 yorum:

Adsız dedi ki...

Fotorafa bayildim. Harika!
Tabi corbada öyledir kesin.

Ama biraz zahmetli sanki.

Den genelde daha pratik olan seyleri tercih ediyorum.

Malum insan isden gelince biraz ac oluyo. Bende en cabuk ne piscekse onu yapiyorum :-)

^zeynep^ dedi ki...

Caniş evde bir hasta olunca bak gör nasıl yapıyorsun zahmetli şeyleri;-) Bu çorba değil zaten ilaç haha:-D

Adsız dedi ki...

fotoğrafa bende bayıldım nasıl bir güzelliktir öyle :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...