9 Ocak 2009

Bergün mü? Ergün mü?




Ergün de kim? Bergün Bergün!! Son maceramızı geçen Pazar İsviçre'nin doğusunda bulunan Graubünden kantonuna (şehir) ait Bergün de yaşadık. Adı ilk duyduğum andan beri çok komiğime gidiyor, tıpkı bir Türk ismi gibi. Sabahın kör karanlığı 6.15 te rahatın battığı, sıcacık yatağımdan kalktım. Gezi çantamız için sandöviçlerimizi, içeceklerimizi hazırladım ve 7 sularında yola çıktık. Yaklaşık 2 saat 10 dakika süren araba yolculugumuzun ardından İsviçre'nin en güzel kızak merkezlerinden biri olan Bergün'e sağ salim vardık. Arabamızı parkettikten sonra tren istasyonuna doğru yürüdük. Orada kızak kiralama yeri vardı. Hepimiz birer kişilik kızak kiraladık. Sanırım tanesi 15 franktı. Daha sonra Aşkım gitti hepimiz için hem tren hem teleferik tam günlük biletler aldı. Tam bilet iki pist içinde 34 frank ve bununla bütün gün hem tren hem teleferikten yararlanabiliyorsun. Trenle ilk önce teleferiklerin oraya gittik. Orada uzunluğunu bilmediğim bir pistte alıştırma ısınma, olayı öğrenme hareketleri yaptık, daha doğrusu yapmaya çalıştık. Ne bileyim ben. Meğer kızak kaymak ta yetenek işiymiş. Ayaklarla yön verme falan. Tam bir karın kası çalıştırma aktivitesi. Ama benim belim ve bacaklarım tutuldu nedense.

İlk turu zor zar kaydıktan sonra teleferiğe bindik. Yarabbi o ne soğuktu öyle!! Benim işim ne buralarda diye isyan edesim geldi. Koskoca dağ, çık çık bitmiyor. Yaklaşık 1600 metre yüksekliğe çıktıktan sonra 4,5 kilometre (!) uzunluğundaki kızak pistinde macera başladı. Hepimiz üçer defa kaydık. Erkekler yarış merakındayken benim tek derdim birilerine çarpmadan çarpılmadan, bir tarafımı kırmadan kaymak oldu.

Bol bol kar yuttum. Yüzümü yeterince koruyamadım. Soğuktan dudaklarımın çatlaklığı anca geçti. Akşam suratım kıpkırmızı, renkten renge girmişim. Çok sıkı giyindiğimizi düşündüğümüz halde yanılmışız. Normal şartlarda üşümezdik ama şartlar hiç te normal değildi. Çok soğuktu ve güneş bir kerecik olsun yüzünü göstermek istemedi.

Çektiğimiz fotoğraflar hiç içime sinmedi. Soğukten tir tir titreyerek anca bunları çekebildim/çekebildik.





4 yorum:

L@L dedi ki...

Zeynepcim fotoğraflarına haksızlık etme çok güzeller. Bende kayak yapmak istiyoruum ama normalde zaten çok üşüyen biri olarak orda olsam donardım herhalde :)

^zeynep^ dedi ki...

Teşekkğür ederim Lal'cim. Benim de ellerim ayaklarim soguk olur genelde, oraya gittim, daha da beter oldular. Sıkı giyinmek şart.

Adsız dedi ki...

ben de fotoğrafları çok beğendim, çok güzeller

^zeynep^ dedi ki...

Rahsan'cim tesekkür ederim canim!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...