5 Şubat 2009

Kirâze - Solmaz Kâmuran


Bana İstanbul'u anlatan her kitabı büyük bir keyifle okuyorum. Bundan önce Veda'yı okumuştum. Hüzünledim baya. Aslında onun hemen ardından Umut'u almak istiyordum fakat evde okunmayı bekleyen onca kitap varken yenilerini almaktan vazgeçtim.

Kiraze'yi görünce dayanamadım. Bir Hürrem masalının ardından bir masal daha okumak geldi içimden. İçinde büyülü İstanbul olsun, geçmişin bilmediğim resimleri canlansın gözümde, şehzadeler, cariyeler, büyük Aşklar olsun istedim...

Henüz çok başındayım. 1400 lü yılların sonuna yaklaşılmakta. İspanyayı terketmek zorunda kalan yahudilerin Osmanlı'ya sığındığı hatta işlerini kurduğu zaman dilimini anlatıyor. Kirâze karakteri yok daha ortalıkta konu tam olarak başlamış değil. Yine de büyük bir keyifle, öğrendiğim her yeni şey için yeni şaşkınlıklarla okumaya devam ediyorum.

Sırada okumak için sabırsızlandığım hâlihazırda bir sürü kitap var!

8 yorum:

AskinAy dedi ki...

oh ne güzel bol keyifli okumalar canim,benimde kitapligim dolmus tasiyor israrla hep yenilerini almaktayim,henüz okumaya yetisemediklerim bile var,hollandaca olsun türkce olsun...tr'ye gittigimde illa yanimda bidolu kitap getiririm,valizin bi kismi dolar yani:)sevgiler gülüm öptüm..

^zeynep^ dedi ki...

@AskinAy canim karar verdim evdekileri okuyuncaya kadar kitap almicam, yani yaza kadar vaktim var:-))
TR'den dönüste ben de doldurucam valizi galiba:-)) öppüldünn!

L@L dedi ki...

Zeynepcim bende Veda ve Bir Hürrem Masalını okudum ikiside çok etkileyiciydi. Kitap konusunda zevklerimiz bukadar uyuşuyorken senin tavsiyenle Kiraze'yi okumaya en kısa zamanda başlamalıyım .)Kumral Ada Mavi Tuna'yı da okunacaklar listene mutlaka ekle canım bitmesin diye yavaş yavaş okuyorum *)Sevgiler!

Adsız dedi ki...

bir hürrem masalını okumadım merak ettim çoooook bunu da merak ettim. veda güzeldi ama bende safiye sultan serisini okuduktan sonra bunu da okumak istiyorum.

^zeynep^ dedi ki...

@Lal'cim senle zevklerimizin bir cok konuda bu kadar uyustuguna hayret ediyorum bazen:-) ama bu cok güzel birsey! Kumral Ada Mavi Tuna da aklimin bir kösesinde zaten güzelim!:-)

@çilekli pastacim, canim bol bol entrika istiyorsan buyur Hürrem Masalina diyorum:-) Safiye Sultan serisinden de bir kitap var elimde "Hadim edilmis bir Ask" Bunlari okuduktan sonra onu okumamak ayip olur, ona da sira gelecek yakinda:-) öpüldün;-)

Moonish (moonsun) dedi ki...

Beni en cok etkileyen kitaplarin basinda Osmanli'da yasanan ask hikayeleri geliyor :)) Keyifli okumalarrr :))

Hayalet dedi ki...

Önceden ruhuma şirin görünen her kitaba sarılır, satın almadan da bırakmazdım. Satın aldıktan sonra birçoğu raflarda tozlandı. Aldıklarım, okuyabildiklerimden fazla olmaya başlayınca, eldekilerde karar kıldım. O zamandan bu zamana, kitap koleksiyonlarımı rafta değil, ruhumda sıralıyorum. Böyle daha iyi.

alice hanım dedi ki...

bu kitabı bitirdiğimde aklıma ilk gelen şey şeytana cinsiyet şeçtirseler kesin kadın olmak isteyeceğiydi. elimdekiler bitince tekrar okumayı istediğim bir kitap, keyfini çıkarın :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...