2 Ekim 2008

Hurmali Muzlu Kurabiye


Bir kaç gündür bu kurabiyeleri yapabilmek için bekliyordum, aslinda ben degil muzlar bekliyordu:-) evet, olgunlasmayi bekliyorlardi. Onlar daha fazla olgunlasmadan bugün tekrar hurma alip ailece bayila bayila yedigimiz bu kurabiyeleri döktürdüm. Aslinda biz bunlara kendi aramizda Kurabiye görünümlü Kek diyoruz, gerçektende kek tadindalar. Tarif Portakalagaci'ndan:

Malzemeler:
  • 2 su bardagi un (200 - 250 gram)

  • 3/4 tatli kasigi kabartma tozu

  • 1/4 tatli kasigi tuz

  • 1 tatli kasigi tarçin

  • 125 gram margarin (yarim paket)

  • 1/2 su bardagi toz seker

  • 1/2 su bardagi esmer seker (ben sadece esmer seker kullandim)

  • 2 muz (kararmaya yüz tutmus)

  • 1 yumurta

  • 1 tatli kasigi vanilya (ben bir paket kullandim)

  • 1 su bardagi hurma (yaklasik 200 gram)

  1. Evvela firini 175 dereceye getirin
  2. Unu, kabartma tozunu (ben kabartma tozunu en son koyuyorum), tuzu ve tarçini bir kabin içine eleyin
  3. Baska bir kabta yagi sekerle 1 dakika kadar karistirin
  4. Muzu dograyip sekerli karisima ekleyin, krema görünümü alana kadar karistirin
  5. Yumurta ve vanilyayi muzlu karisima ilave edin ve tekrar 1 dakika kadar karistirin
  6. Unlu karisimi ekleyip özlesene kadar bir kez daha karistirin ;-)
  7. En son (benim tarifime göre kabartma tozu ve) hurmalari ekleyin kasikla iyice karistirin
  8. Bu karisimdan yaklasik 2 tepsi kurabiye çikiyor, üzerine 2 kücük kasikla firin kagidi serilmis tepsilere "dökün" ve üzerlerini kasiklarin arka kisminla düzeltin
  9. Önceden isinmis firinda yaklasik 15 - 20 dakika orta kisimda pisirin, aman 20 dakikayi gecmesin, kurabiyler kitir olabilir!
  10. Firindan çikardiktan sonra firin teline sogumaya alin kurabiyleri, aman hemen üst üste tabaga yerlestirmeyin, birbirine yapisiyorlar (kendimden biliyorum)

Hiç yorum yok:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...