20 Ekim 2012

Kekova - Üçağız - Batık şehir

Kaptan amca sabah geldi, teknesine usulca mazotu doldurdu, hazırladı, biz hangi tekne turuna katılalım diye düşünürken, çıkalım işte bununla, boşverin diğer turları falan, istediğiniz yere gider geliriz, dedi =)

Marmaris'teki tekne turundan, kalabalıktan öyle bunalmıştık ki, fiyatta da anlaştıktan sonra, kabul ettik, o kadar da yol gelmişiz, yapılabilecek başka hiç bir şey yok. 2 günde canı sıkılır insanın, çünkü zaman denen kavram yok, duruyor resmen, öyle sakin öyle sessiz. Biz 24 saat bile kalmadık. Akşam geldik, sabah köyü dolaştık, 2 - 3 saatlik tekne turu, bitti. Gezgin tatili için gayet yeterli.

Ama tekne turu şart. Batık şehiri görmek lazım. Yaklaşık 2. yüzyılda meydana gelen deprem sonucu sular altında kalan bir şehir.

Neredeyse İtalya'nın elinde kalıyormuş bu güzelim yer. 1932 yılında yapılan bir anlaşmayla Türkiye'ye bırakılmış. Anca 1990 yılında sit alanı olarak ilan edilebilmiş. Batık şehirde dalış yapmak kesinlike yasak. Denizde ufak bir speedbot'la güvenlik dolaşıyor sürekli.

denizin berraklığı

Kaleköy

bir binanın sular altında kalan duvarları

Kekova adasındaki bu minik koyda mola verdik - Tersane koyu

eski bir kiliseden kalıntı

Tersane koyu

ve dönüş - kaldığımız pansiyon denizin üzerinde :)