16 Ekim 2012

Dalyan - Kral Mezarları

Sabah kahvaltısından sonra ilk işimiz ikimizin de çok merak ettiği kaya mezarlarına tırmanmak oldu. Mezarlardan tarafa geçebilmek için Dalyan kanalını geçmek gerekiyor ve sit alanı olduğu için hiç bir yerde hiç bir şekilde köprü yok. Mecbur kayıklarla geçiliyor.

Bu mezarların Kaunoslular tarafından kralları için "Krallar yüksekten bakar" düşüncesiyle yapıldığı tahmin edilmekte. Kaunos antik şehrin geçmişinin M.Ö. 10. yüzyıla kadar dayandığını düşünülüyor. Ve bu mezarlar dağın içi oyularak resmen dört bir yanı boş, tapınak şeklinde yapılmış. O zaman için, hangi aletler ve hangi teknikle yapıldığı hala çözümlenememiş.

Adamına göre yapılıyormuş bu mezarlar, ne kadar önemli bir şahsiyetsen o kadar büyük ve yüksekte, ve ona göre manzaralı falan. Aynı zamanda kaya mezarları olarak da biliniyor bunlar.

Tırmanmak için uzak değildi ama çok dik olduğundan beni pek yordu, nefes nefese kaldım ve nasıl terledim nasıl, gören maratonda koştum sanır :) İçine girdik, bomboş ve etraflıca dolanılabiliyor - yani bir yanından girip, daracık boşluktan geçip içinden dolanıp diğer taraftan çıkılabiliyor. Ben tırstım biraz, hayal gücüm uçsuz bucaksız olduğundan birazcık girdim, göz ucuyla baktım çıktım, tam dolanmadım.

Dalyan'a daha önce de (çocukken) gitmiştim ama bunların mezar olduğunu bu sene öğrendim.

Öğrendiğim en ilginç şeyse kanaldaki akıntı yönünün sabahtan bir tarafa akşamdan diğer tarafa olduğu. Yani bir Köyceğiz gölüne doğru, bir Denize doğru akıyormuş. Tatlı suyla tuzlu su karışıyor mu acaba diye merak ettik tadına bile baktık, hafif tuzluymuş =D

Yüzerek de geçmek mümkünmüş karşıya, bir tehlikesi yokmuş ve tabi bolca balık barındırıyormuş Dalyan.

















Hiç yorum yok:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...