4 Mart 2010

Okudum okuyorum

Şurada bahsetmiştim internet kitapçısından Ayşe Kulin'in iki kitabını daha sipariş ettiğimi. Onlar şunlardı:

Gece Sesleri
ve Geniş Zamanlar

Her ikisininde dizisi yayınlanmış, haberim yoktu. Daha doğrusu uyarlanmış diyelim. Kitapları okuduktan sonra internetten bir kaç bölümüne göz atayım dedim ve dizilerdeki senaryoların asla asıl hikaye kadar çarpıcı olmadığını gördüm. Ayşe Kulin'in kendisi bile, her yeni bölümde ne olacak acaba diye izliyorum demiş. Dizi sevmez biri olarak pek te büyük bir kayıp yaşamamışım ve buna sevindim. Kitap okumanın keyfi bambaşka.
Sırada görümcemden ödünç alacağım Nefes Nefese var.
Ayşe Kulin Aşk hikayelerini bambaşka bir dille anlatıyor. Sanrıım en çok bu yönünü seviyorum. Fakat ekranlarda sansürlenebilecek olan kısımlara daha az yer verse, ya da daha az detaya girse iyi olur sanki. Bu da onun tarzı demek. Yapacak birşey yok.

Gece Sesleri Ege bölgesinde bir sürü bayanın çevirdiği entrikalardan, çarpık ilişkilerden ve daha çok Anne-Kız ilişkilerinden bahsediyor. Kitabın sonunda gözyaşlarımı tutamadım yine.... =(

Geniş Zamanlar altı kısa hikayeden oluşuyor. Geniş zamanlar, Dar zamanlar, Son zamanlar, Mastektomi, çıkmaz sokakta yürümek ve Spassibo İstanbul. İlk üçü birbiriyle bağlantılı. Birbirinden farklı altı yaşam öyküsü yer alıyor bu kitapta. Bence hepsi de kısa ama etkileyiciydi.

Şu an bir kaç kitaba birden başladım yine. Bakalım hangisini önce bitireceğim.

Maraz - Hande Altaylı:

Siparişini verdiğim internet kitapçısında Maraz da vardı. Hadi dedim hazır indirim varken yararlanayım.

Maraz biraz soğuk bir konuyla başladı. Ölüm. Ama beni asıl rahatsız eden hikayenin hemen başında, bazı konulara karşı olan görüşlerin bana ters gelmesi. Bilemiyorum. Bakalım konu hangi yönde ilerleyecek.

Bin Muhteşem Güneş - Khaled Hosseini

Yine anavatanı Afganistanı anlatmış, fakat bu defa konu farklı. Bizi çok ama çok yakından ilgilendiren bir konu aslında. Kadınlar. Çok üzüleceğim yine. Kitabın kapağı bile tüylerimi ürpertmeye yetiyor.
Sinekli Bakkal - Halide Edip Adıvar

Bu aralar yine Halide Edip Adıvar eserlerinin bir tanesinin dizisi yayınlanacakmış galiba. Daha dün fragmanını gördüm. İzlemeyi düşünmüyorum çünkü anladığım kadarıyla, bir kitabın dizisi çekildiğinde konular çok çarpıtılıyor.
Sinekli Bakkal'ın da dizisi, filmi çekilmiş, hiç izlemedim. Belki okuduktan sonra izlerim.
Hikayenin Rabia üzerinden ilerleyeceğini tahmin edebiliyorum ama bu kitap bana bir kaç numara büyük geldi. Orjinal dilde anlatılıyor ve eski terimler günümüz Türkçesi karşılığıyla sayfaların alt kısmında yer alıyor. Bana göre çok yorucu. Konusu değil ama hem eski zaman, hem eski dilde anlatılınca konunun akışına kapılması çok zor oluyor. Ama azimliyim. Bu eseri bir kenara atmak olmaz. Okumalıyım mutlaka. Zamanımı alacak olsa bile.

2 yorum:

nergisce dedi ki...

bin muhtesem günesi daha yeni okudum ve hala etkisindeyim. tüylerin diken diken olacak aglayacaksin, sonra kadin olduguna sevinecesin...
cok basarili bir kitap

^zeynep^ dedi ki...

@Nergis'cim tahmin edebiliyorum. Ay ben ona mi öncelik versem. hemen okumaya gidiyorum!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...