19 Mart 2010

çağla (payam)

çağla / badem / payam / erik
Bizim oralarda buna çağla diyorlar... bir çeşit erik türü. Başka yerlerde var mı, ya da ismi ne bilmiyorum.
Belki de aynıdır.
Şekli bademe benziyor, biraz daha büyüğü, yeşil ve tüylü görüldüğü üzere.
Henüz çekirdeği olgunlaşmamış olduğundan (bahar aylarında) tuza batırarak erik gibi çatır çutur yenilebiliyor.
Bunlar olgunlaşıyor mu onu da bilemedim bak şimdi, belki de en olgun hali budur =)
Yani bu konuda bilgim sıfır. Ancak yemesini biliyormuşum demekki. İnsan bi sorar dimi?
Ama yinede tahminimce bunlar olgunlaştıktan sonra badem oluyor.

Ben erik türü şeyleri sevmem aslında ama ne hikmetse rüyama girdi geçenlerde.
(Mevsiminde görmek müjdeli haber demekmiş, arkadaşımdan aldım haberin en müjdelisini, hem de o gün)

Fakat ekşimsi şeyleri sevmeyen ben o günden beri çağlanın hayalini kuruyorum!
Canım çok çekti ama yok burada böyle bişiy =(

Mutlu günler dilerim!

4 yorum:

BirSen dedi ki...

Ek$i $eyler sevmiyorsun, ama $uan canin cekiyor...hmmmm...canim bir müjdeli haberde senden almayalim.:)))
Cok kötüyüm yaw...:)

^zeynep^ dedi ki...

@BirSen'cim bak bana bu konuyla da ilgili seyler yazdiracaksin:) ama yok öyle birsey =D

GeCe dedi ki...

herkesin aklına bu geliyor dimi
bende büyüyünce badem oluyor diye biliyorum hatta ağaçları vardı babannemlerin

^zeynep^ dedi ki...

@GeCe'cim dimi ama, neden acaba? herkesin cani her zaman biseyler cekebilir:) evet, badem oluyormus:)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...