19 Kasım 2008

Cennet elması mısın?



Her türlü saygı ve sevgiye layık gördüğüm bu lezzet harikası, Cennet elması mı? Trabzon elması, hurması mı? Bilemiyorum. İsviçre’deki adı “Kaki”. Esas vatanı Çin ve Japonyaymış ve haliyle "kaki" kelimesi de japonca bir kelimeymiş, bildiğimiz “meyve” anlamına geliyormuş.
Önceden (çocukken) ağzıma bile sürmezdim bu yiyeceği. Bizimkiler iyice yumuşamış olanları kaşıklayarak yerlerdi, sanırım hala o şekilde yiyorlar. İsmi kulağıma pek hoş gelirdi (cennet elması) fakat çok yumuşak olduğu için yemiyordum. Ta ki daha sert olanlarını keşfedinceye kadar. Kabuklarını bir güzel soyarım, elma gibi dilimlerim, ve o gün bugündür seve seve yerim.


Faydalarını araştırayım dedim, baktım saymakla bitmeyecek. Bir çok yerde rastladığım faydaları ise şunlar:

- Enerji kaynağı (içerdiği glukoz’dan dolayı)
- Peklik (kabızlık) giderici
- Karbonhidrat açısından zengin (doyurucu)
- Provitamin A deposu (cildin yenilenmesine yardımcı)
- Mideyi güçlendiriyormuş
- Kabızlığı giderdiği gibi ishale karşı da iyi geliyormuş
- Kolesterolü ve yüksek tansiyonu düşürmeye yardımcı
- İştahsızlık, gastrit, bağırsak iltihapları tedavisinde kullanılabilirmiş
- Bağışıklık sistemini kuvvetlendirir
- İçerdiği antioksidanlardan dolayı kanserden korumaya yardımcı

Amaaan bildiğimiz meyve işte, hiç faydasız meyve sebze gördünüz mü siz? Her nimet gibi az ve öz tüketildiğinde sağlıklı.

Ayrı bir kategori mi eklesem acaba: Çocukken sevmediğim (neden sevmediğimi hala anlamadığım fakat şimdi ise bayıla bayıla yediğim) yiyecekler gibi...? :-)

Bugün kendimi iyi hissediyorum, siz de iyi hissedin;-)

2 yorum:

Adsız dedi ki...

hurma bu :) evet cok lezzetli, ve bunu yemeye basladiysan, yakinda yumusagina da bayilirsin bence! ayrica o saymakla bitmeyen faydalar (ki hurma diger meyvelere göre biraz daha faydali) yumusaginda da sözkonusu! afiyet olsun!

^zeynep^ dedi ki...

Rahsan'cigim bizim oralarda Elma bu, yani cennet elmasi... Krizim tutarsa yumusagini da yiyorum canim:-)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...