20 Ekim 2015

Anne bak, bu tana! bu avuk!


Sürekli yumurta aldığımız bir çiftlik var yakınımızda. Bu defa Melda'ya da değişiklik olsun hem hava alsın diye çıkardım arabadan.
Minicik bir danayla öyle güzel anlaştı ki, onları ayırmak gerçekten zor oldu. Biri büyük diğeri minicik iki dana vardı dışarda. Melda'nın deyişiyle "anne bak, bu tana, büyük, bu tana" :) "Müü abıyo" - Muh yapıyormuş... 

Tavuğa "avuk" deriz falan yani. Baş harfleri kullanmayız genelde. Hayatıma da "ayatım" der abe kara gözlüm gül yüzlüm, biterim :)))

Tabi bir de şu sıralar tam mevsimi ya, tüm tarla kenarlarında kabaklar en güzel halleriyle sergilenip satışa sunulmuş vaziyette. Bir nevi self servis. Her kabağın üzerinde fiyatı yazıyor, oradaki sabit kumbaraya parayı atıp gidiyorsun. Bu yumurtalar için de öyle. Adamlar dışarıya buzdolabı kurmuş, 10lu paketler hazırlayıp satışa sunuyorlar, parayı bırakıp yumurtayı alıp gidiyorsun. Herkesin vicdanına kalmış. Bunun hala böyle olabiliyor olmasına çok seviniyorum. İstediğin zaman kimseyi meşgul etmeden, tazecik sütünü yumurtanı sebzeni alıp gidebiliyorsun. İnşallah böyle de devam eder.

Marketlerden çok çok daha ucuz değil her zaman ama en azından tazecik. Bu yüzden değiyor.

Şu kabakların güzelliğine bakar mısınız, yemede yanında yat.
Zaten dekoratif olanları da bi ayrı güzel.

Çorba ve tatlı için 4 adet büyüklü küçüklü kabak aldım,
bir an önce onları yapmak istiyorummmm!!! :)




2 yorum:

Sultan Baspinar dedi ki...

ne guzel bi sistem bu, bizde de cicek tarlalari var boyle minik bi kutu yaninda da bi bicak kac dal istersen taze taze cicegini toplayip kumbaraya parasini atip gidiyosun. tam da zamani sonbahari daha iyi anlatan bi sebze yok benim icin ha bi de kestaneleri unutmamak lazim tabii

çilekli süt dedi ki...

benim kız o hayvanları görse tövbe bir daha çıkmazdı o çiftlikten :)) muhteşem bir yer, bir TR'deyiz tarım ve hayvancılık cenneti ama gel gör ki ne yazık ki böyle modern çiftlikler yok denecek kadar az :(

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...