7 Eylül 2015

Anne spora bebek oyuna



Uzun zamandir yapmak istedigim seyi bugün ilk defa gerceklestirdim. Basladigim spor salonunda haftanin 4 günü, 9-11 saatleri arasi çocuk bakicisi var. Melda bugüne kadar ya babasiyla ya da büyükannelerinde kaldigi icin, cevresindeki cocuklar da ona her zaman ilgi ve sevgiyle yaklastiklarindan (bunlar genelde kuzenleri oluyor) farkli cocuklarla bir arada olmaya pek alisik degil. Tabi yakininda ben varsam durum yine degisiyor, ama hem anne yok, hem tanimadigi bir sürü cocuk var... bu durum gercekten yeni bir deneyim oldu bebegim icin.

Bir türlü cesaret edemiyordum arkamdan aglar, durmaz diye, ama oyun oynamaya basladigindan, beni unutup oyuncaklara yöneldiginden beri, dedim bir gün bir yerden baslamam gerek, hadi spora gidelim.

Götürdüm biraktim Melda kusumu, bir durum olursa telefon gelecekti. Spora gidince bir kulagim haliyle hep telefondaydi. Tam 20 dk sonra cagirdilar beni. 20 dk fena bir süre degil aslinda baslangic icin.

Meger benim kusum beni aramamis da kendisinden az büyük baska "fazla aktif" bir erkek çocuktan cekinmis. Melda aslinda cok disa dönük bir cocuk, her gecene laf atar, herkese selam verir ama isin icinde baska yasitlari olunca durum degismis anlasilan. Bence asil sorun diger cocugun cok hareketli olmasi degil, tanimiyor olmasiydi. Kuzum, hem henüz almanca anlamiyor, hem degisik cocuklar, baska bir kadin, fazla geldi tabi. Ama götürmeye devam edecegim. Zamanla alisacak. Bunu aslinda kendim spor yapabileyim diye degil, daha cok hazir firsat varken Melda'nin diger cocuklarla sosyallesebilmesi acisindan cok istiyorum. 2 yasina 2 ay kala yavas yavas almanca ögrenmenin de, tanimadigi cocuklarla oyun oynamanin da ilk adimini atmis olsun diye.

Sali Carsambalari calistigim icin, ancak Pazartesi ve Cumalari var bu firsat elimde. Er ya da geç alisacak, ben nasilsa uzaginda olmayacagim, o iyice alisincaya kadar düzenli olarak götürecegim. Seneye oyun grubuna baslarsa, simdiden alistirma yapmis oluruz, yabancilik cekmez.

Benimse dogum sonrasi verilecek 4 kilom kaldi. Hamilelikte 18-20 kilo kadar aldim. Emzirdigim sürece yedigimden ictigimden asla kismadim, hic dikkat etmedim dogrusu, zaten yeterince hareket halindeydik ve emzirmek müthis aciktiriyor insani. 3 ay önce biraktirdim memeyi, baktim benim yeme icme aynen devam ediyor, mide acilmis :) dedim Zeyno, bu böyle devam etmez, sen bu degilsin, gidecek bu fazla kilolar :) diyerekten basladik spora diyete... 2 si gitti, hadi bakalim. Hedef 60 ;)

Hiç yorum yok:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...